۲۵ نکته علمی سلامتی و بهداشت فردی

donya-k

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

۲۵ نکته علمی سلامتی و بهداشت فردی
بازديد : 19

 

در ادامه ۲۵ نکته علمی سلامتی و بهداشت فردی از فرق سر تا نوک پا اشاره خواهیم کرد:
الف. پوست
۱. رنگین کمان بخورید
هر چه رنگ میوه‌ها و سبزی‌های مصرفی‌تان روشن‌تر و متنوع‌تر باشند – زرد، سبز، ارغوانی، و قرمز – میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن‌ها که می‌توانند چین و چروک‌ها را از بین ببرند، بیش‌تر خواهد بود. نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه سنت‌اندروز نشان داد، زنانی که سبزی‌های زرد و نارنجی ‌رنگ بیش‌تری مصرف می‌کردند، دارای پوستی با ظاهر سالم‌تر، و به طور کلی جذاب‌تر بودند!

۲. در هفته دو بار رابطه‌ی جنسی داشته باشید
بر اساس نتایج مطالعه‌ای در بیمارستان سلطنتی ادینبورگ، زوج‌هایی با زندگی جنسی سالم‌تر (با برقراری هفته‌ای دو تا سه بار رابطه‌ی جنسی) تا هفت سال جوان‌تر به نظر می‌آیند. این مسئله احتمالا به این خاطر است که رابطه‌ی جنسی استرس را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خواب شبانه می‌شود.

۳. برای سلامتی و بهداشت فردی عادت کنید به پشت بخوابید
بر اساس یافته‌های آکادمی پوست‌شناسی آمریکا، خوابیدن به دو طرف یا به صورت دمر – به شکلی که صورت‌تان با فشار روی بالش بچسبد – به ایجاد خطوطی روی صورت منجر می‌شود که به “‌خطوط خواب‌”‌ معروف‌اند؛ چین و چروک‌هایی که فشار بالش روی صورت به وجود می‌آورد، ممکن است برای همیشه روی صورت‌تان بمانند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند،‌ برای کاهش ایجاد چین و چروک به صورت طاق باز بخوابید.

ب. چشم‌ها
۴. عینک آفتابی بزنید – حتی در زمستان
پروفسور دن رینستاین، جراح و متخصص چشم، هشدار می‌دهد: “‌هر چه بیش‌تر در طول زندگی‌تان در معرض اشعه‌های فرابنفش (UV) خورشید قرار بگیرید، خطر ایجاد آسیب غیر قابل بازگشت به شبکیه‌ی چشم‌تان بیش‌تر می‌شود؛ این مسئله می‌تواند با افزایش سن به ایجاد مشکلات بینایی از قبیل آب مروارید و تباهی لکه‌ی زرد ناشی از کهولت سن منجر شود.‌”

وی ادامه می‌دهد: “‌بنابراین هر گاه در فضاهای باز به سر می‌برید حتما از عینک‌های آفتابی استفاده کنید؛ این توصیه را حتی در ماه‌های زمستانی یا روزهای ابری نیز رعایت کنید، زیرا در این گونه شرایط نیز هم‌چنان اشعه‌ی فرابنفش (UV) وجود دارد.‌”

۵. هر روز ورزش چشم انجام دهید
روش ساده‌ی زیر می‌تواند باعث ورزش دادن و تمرین ماهیچه‌های چشم‌ها و کمک به کاهش سردردهای تنشی و خستگی چشم ناشی از خیره شدن‌های طولانی به صفحه‌ی نمایشگر در طول روز شود و در نتیجه منجر به سلامتی و بهداشت فردی شما شود.

تصور کنید عدد هشت انگلیسی (8) غول پیکری در فاصله‌ی حدود ۳ متری‌تان قرار دارد. اکنون آن را نود درجه بچرخانید و آن را به صورت نماد بی‌نهایت (∞) تصور کنید؛ و خطوط این شکل را به آرامی با چشم دنبال نمایید. این کار را چند دقیقه انجام دهید و سپس، جهت حرکت چشم‌های‌تان را روی شکل عوض کنید (بر عکس بچرخانید).

پ. دندان‌ها
۶. چای سبز بنوشید
به گفته‌ی دکتر اوچنا اکیه، دندان‌پزشک محبوب و سرشناس در مرکز دندان‌پزشکی لبخند لندن، “‌پژوهشگران دریافته‌اند نوشیدن روزانه‌ی چای سبز ممکن است با مبارزه علیه جرم‌های باکتریایی دندان، به حفظ سلامتی دندان‌ها و لثه‌های‌تان کمک ‌کند.‌”

۷. هر یک روز در میان از نخ دندان استفاده کنید
اگر احساس می‌کنید استفاده‌ی روزانه‌ از نخ دندان کار دشواری است، حتما با شنیدن این خبر خوشحال می‌شوید که استفاده‌ی روزانه از نخ دندان آن‌چنان هم ضروری نیست.

دکتر اوکیه در این مورد می‌گوید: “استفاده‌ی یک روز در میان از نخ دندان نیز کافی است. نکته‌ی کلیدی این است که عادت انجام مرتب این کار در شما شکل بگیرد؛ و از این طریق، از ایجاد مشکل برای سلامت دندان‌ها جلوگیری کنید.‌”

تنها دندان‌ها نیستند که از مزایا استفاده از نخ دندان بهره‌مند می‌شوند، بلکه این کار خطر ابتلا به بیماری‌های لثه را نیز در شما کاهش می‌دهد. در ۱۰ سال اخیر، دانشمندان به رابطه‌ی مستقیم میان مشکلات و بیماری‌های لثه با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های دیگری نظیر بیماری قلبی، دیابت، و سرطان پی برده‌اند.

ت. بینی
۸. داروهای ضد احتقان را فراموش کنید
داروهای ضد احتقان را کنار بگذارید؛ و در عوض، این درمان خانگی را امتحان کنید تا فشار سینوس‌ها و گرفتگی بینی‌تان را کاهش دهید.

متناوبا با زبان‌تان به سقف دهان فشار بیاورید (یعنی یک لحظه فشار بیاورید و سپس رها کنید، و این کار را تکرار نمایید)،‌ سپس با یک انگشت بین ابروهای‌تان را فشار دهید. به گفته‌ی پروفسور لیزا دی‌استفانو، این کار استخوان خیش را که از مجاری بینی تا دهان کشیده شده است، به عقب و جلو حرکت می‌دهد و به باز شدن گرفتگی بینی‌تان کمک می‌کند. با این کار پس از تنها ۲۰ ثانیه، احساس خواهید کرد سینوس‌های‌تان باز شده‌اند و و در نتیجه منجر به سلامتی و بهداشت فردی شما شود.

ث. پاها
۹. از توپ درمانی استفاده کنید
کریس هیرونز، درمانگر ورزشی، در این مورد می‌گوید: “قرار دادن و چرخاندن پاها بر روی یک توپ تنیس می‌تواند تقریبا به اندازه‌ی ماساژ درمانی ‌برای تقویت گردش خون در پاها و تسکین گرفتگی یا درد ماهیچه‌های پا مفید باشد. برای افزایش شدت کشش در این حرکت ورزشی، به جای توپ تنیس می‌توانید از توپ گلف استفاده کنید و به جای انجام این حرکت در حالت نشسته، می‌توانید روی توپ بایستید و به انجام این تمرین مفید بپردازید.‌” وی ادامه می‌دهد: “‌انجام روزانه‌ی این کار می‌تواند به تسکین بیماری پلانتار فاسیا، مشکل التهابی رایج و به شدت دردناک در ناحیه‌ی کف پاها، کمک کند.‌”

ج. گوش‌ها
۱۰. رژیم صدا بگیرید
با افزایش سن، استهلاک اندام شنوایی باعث ایجاد آسیب به اعصابی می‌شود که پیام‌های صوتی را از گوش داخلی به مغز می‌رسانند؛ و این آسیب باعث از دست رفتن قوه‌ی شنوایی می‌شود. با وجود این، اگر عادت کنیم صداهای زندگی‌مان را کم کنیم، قادر خواهیم بود میزان این آسیب‌ها را نیز کاهش دهیم. استفاده از هدفون‌ها را به یک ساعت در روز محدود کنید، و به جای استفاده از هدفون‌های کوچکِ تو گوشی بهتر است از هدفون‌های بزرگِ رو گوشی با قابلیت حذف صداهای محیطی استفاده کنید؛ زیرا این هدفون‌ها با حذف صداهای محیط اطراف کمک می‌کنند بتوانید با صدایی کم‌تر به آهنگ‌ها یا فایل‌های صوتی‌تان گوش دهید؛ و از این طریق خطرشان برای سلامت شنوایی‌تان کم‌تر خواهد بود. هم‌چنین لازم است صدای تلویزیون یا رادیو را نیز کم‌تر کنید (به سرعت به این صدای کم عادت خواهید کرد) و در مکان‌هایی مانند کنسرت‌ها از گوش بند استفاده نمایید.

منبع:bazdeh.



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف