donya-k

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

مهمترین نکاتی که در بهداشت فردی باید به آنها توجه داشت
بازديد : 76

در زمینه بهداشت فردی پاکیزه بودن از اهم مسائل است. چنانچه از کلام معصومین (ع) می توان نتیجه گرفت پاکیزگی چه در هنگام تغذیه و چه در انجام فرائض دینی مورد نظر اسلام می باشد. شستن دستها قبل و بعد از غذا خوردن، تمیز کردن بینی به عنوان یک مستحب در هنگام وضو، کوتاه نگه داشتن ناخن با قید این نکته که زیر آن جایگاه شیطان است، همه و همه ناشی از توجه اسلام به پاکیزگی است. در این قسمت به مهمترین نکات بهداشتی که همه باید در رعایت بهداشت فردی به آنها توجه داشته باشند، می پردازیم.

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

کولرهای دو تکه یا اسپیلت
بازديد : 82

کولر گازی

کولر گازی دارای یک کمپرسور می باشد که وظیفه اش بالا بردن دمای بخار ماده سرمازا می باشد و یک بخار کننده که وظیفه اش جذب کردن گرمای هواست و همچنین شامل یک کندانسور و یک مکنده می باشد.

  


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

بهداشت فردی چیست
بازديد : 116

بدن انسان می تواند مکان هایی را برای رشد میکروب ها و انگل ها ایجاد می کند که باعث ایجاد بیماری شوند. این مکان ها شامل پوست و در داخل و بیرون بدن ( پوست )است .در صورتی که بهداشت پوست رعایت نشود احتمال دارد انگل ها به داخل بدن نفوذ کنند. به همین دلیل رعایت بهداشت فردی دارای اهمیت می باشد . اگر افراد عادت های بهداشت فردی خوبی داشته باشند سلامت بدن آنها تا درصد زیادی تضمین می شود.

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

برد و موتور الکتریکی اسپیلت
بازديد : 75

پکیچ دستگاهی است که به جای موتورخانه های قدیمی استفاده می شوند و آب گرم مورد نیاز منزل و سیستم گرمایش منزل را تامین می کند .از مزایای این دستگاه، ایمنی بالا و اشغال فضای کم و همچنین مصرف بهینه سوخت ،می توان نام برد.


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

تعریف بهداشت حرفه ای
بازديد : 89

بهداشت حرفه ای عبارتست از علم و فن پیشگیری از بیماری های ناشی از کار و ارتقای سطح سلامتی افراد شاغل از طریق کنترل عوامل زیان آور محیط کار.
بهداشت حرفه ای از جمله باارزشترین دارائیهای افراد جوامع و کشورهاست که بعنوان یک استراتژی با اهمیت نه تنها سلامتی شاغلین را در نظر می گیرد بلکه تاثیر مثبت و قابل ملاحظه ای در بهره وری و کیفیت محصولات – انگیزش کار – رضایت شغلی وکیفیت کل زندگی افراد جامعه دارد .

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

اجزا الکتریکی کولرهای آبی
بازديد : 82

 کولر آبی وسیله ایست که با تبخیر آب، هوای اطراف را خنک می کند. این نوع کولرها در ایران بیشترین کاربرد را دارند به همین دلیل گاهی از آن ها با عنوان کولر ایرانی یاد می شود.

اجزا مکانیکی کولر های آبی شامل


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

نکات بهداشت عمومی و فردی
بازديد : 100

مسائل بهداشتی وسیع و گسترده می باشند و با توجه به پیشرفت سریع علم، هر روز نکات بهداشتی ریزتر و دقیق تر و اهداف بهداشتی، گسترده تر می شوند. آسمونی در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد بهداشت فردی و عمومی برای شما عزیزان تهیه کرده است که دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

آشنایی با بهداشت عمومي (تعریف ، وظایف ، چالش ها ، دامنه فعالیت
بازديد : 79

مفهوم بهداشت عمومي
بهداشت عمومي عبارتست از مجموعه دانش و هنر پيشگيري از بيماري و تامين، حفظ و ارتقاي تندرستي و توانمندي بشر با استفاده از تلاش دسته جمعي كه منجر به توسعه جامعه شود. اين مفهوم در حوزه زندگي انسان گسترش يافته و به طريقي ضامن سلامت فرد و جامعه به شمار مي‌رود.

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

بهداشت عمومی چیست؟
بازديد : 103

بهداشت عمومی عبارت است از مجموعه دانش و هنر پیشگیری از بیماری و تامین، حفظ و ارتقای تندرستی و توانمندی بشر با استفاده از تلاش دسته جمعی که منجر به توسعۀ جامعه شود. این مفهوم در حوزۀ زندگی انسان گسترش می‌یابد و به نوعی ضامن سلامت فرد و جامعه به شمار می‌رود.

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

بهداشت اجتماع
بازديد : 74

No image
كلمات كليدي : بهداشت رواني اجتماع، روان شناسي اجتماع نگر، مهارت فرزندپروري، مهارت هاي اجتماعي، توانمندسازي، بهداشت رواني

نویسنده : طيبه خلج

انسان از بدو تولد می‌آموزد که به صورت اجتماعی زندگی کند تا نیازهایش بهتر برآورده شود و از امنیت جسمی و روانی برخوردار باشد. بنابراین سلامت روانی فرد از عوامل اجتماعی اثر می‌پذیرد و موفقیت یا ناکامی‌های او در سازگاری‌های اجتماعی و اینکه زندگی گروهی برایش لذت‌بخش خواهد بود یا نه، از جامعه و زندگی اجتماعی او متأثر می‌شود. زندگی در صورتی رضایت‌بخش خواهد بود که احتیاجات شخص به‌طور نسبی برآورده شود و احساس و عواطف شخص با توجه به مراحل رشد و تکاملش به‌طور منطقی بیان گردد. این مسائل تنها به خود فرد مربوط نیست بلکه محیط اجتماعی و عواملی که بر فرد تأثیر دارند باید برای این منظور مساعد باشند. 

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

بهداشت
بازديد : 68

بهداشت به زبان فارسی دری «صحت»[۱] علم و هنر پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سلامتی به‌وسیلهٔ کوشش‌های اجتماعی است. بر همین اساس، برای بهداشت فردی، عمومی، روانی و غذایی تعریف‌هایی وجود دارد.


محتویات
۱ پیشینهٔ بهداشت
۲ سطوح بهداشت
۲.۱ پیشگیری سطح اول
۲.۱.۱ ارتقای بهداشت
۲.۱.۲ حفاظت ویژه در مقابل وقایع بهداشتی و بیماری‌ها
۲.۲ پیشگیری سطح دوم

 


می پسندم نمی پسندم
ادامه مطلب

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف